lördag 29 juni 2013

Sommarprojekt

Varje sommar har jag ett litet projekt, vanligtvis då ett sådant var jag bygger något av gamla grejer man inte mera använder till ursprungliga meningen. I år blir projektet ett annat. Inget byggande i år, utan blir torr projektet!

Och här är högen undisar o kalsare som vi skall träna med
Alltså jag försöker få de två mindre dagstorra, natten kommer sen lite senare. Jag skulle ju så gärna villa slippa bära hem paket efter paket med blöjor från butiken.

Nu har jag lite påbörjat projektet, jag gick på rea och köpte en hög med undisar o kalsare. Till min häpnad så har inte alla butiker undisar som är mindre än storlek 92 vilket betyder att lillfickan fick undisar som är rätt stora på henne. Nåja, det går lika bra iallafall.

Den här morgonen har vi alltså då gått igenom alla undisar o kalsare. Beundrat dem och alla de fina bilderna. Lillflickan hade inget problem att välja vilka hon ville ha på sig genast. Men ack den lilla pojken, han älskar sin blöja och att välja vilka kalsare som nu duger är ett projket. Ena stunden är det ok med traktorn och i den andra skall det vara blixten. Det kräver lite nerver med den pojken. Bara han fattar idén så är väl allt bra. Det är mycket övertygande och diskussion för att få saken att gå vidare med honom. Lillflickan har haft undisarna på sig en god stund, medan pojken funderar o funderar.

Vi får se hur det här sommar projektet kommer att lyckas, nu kan jag ju inte veta hur det kommer att bli. De tidigare årens projekt har ju varit endast beronde av mitt ork men nu är två småttor involverade så det kan ju gå hur som helst.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar