torsdag 20 juni 2013

Semester, försök 2

Ja, nu får vi hoppas på det bästa. Att det påriktigt skall bli semester den här gången och att det inte blir som senast.

Jag hoppas på sol, värme och sommarregn i passlig mängd. Regn därför för att jag vill att naturen vattnar och inte jag (haha). Egentligen vill jag nog inte att det skall regna, men lite är nog bra för det betyder att mina bönor, rödlök, majs och kesäkurpitsa (orkar inte komma på hur man skriver det på svenska) skall växa o frodas. Speciellt om jag inte är hemma och kan vattna dem själv.

Jag tror det blir som senaste år, lite dagstrippar hit och dit. En tradition och ett måste är Hangö. Ultimata sommarstaden för mig. Mycket trevliga minnen från min barndom därifrån, min farmor och historier om myror. Fyra vindarnas strand och villorna. Älskar den staden på sommaren. Tyvärr väcker den några tråkiga minnen också, men så är det bara i livet. Allt är inte soligt.

Jag vill också se något nytt den här sommaren, men vet inte riktigt vad. Borde vara något som passar hela familjen, får innehålla lite historia och naturskönhet. Hantverk skulle också vara fint, gamla metoder och annat lärorikt. Mat för själen och nyttigt för barnen att se.

Ja, vi får hoppas att semester skall bli semester, den här gången!


3 kommentarer:

  1. Hoppas din semester nr 2 blir mer avkopplande än nr 1. I alla fall behöver du inte rusa till o från jobbet o inte vakna obeskrivligt tidigt. Skönt.

    SvaraRadera
  2. Det ser lovande ut. Glad midsommar och njut.

    SvaraRadera
  3. Det ser lovande ut. Glad midsommar och njut.

    SvaraRadera