söndag 11 augusti 2013

Välkommen - Tervetuloa

Vet ni, känslan att känna sig välkommen. Det är härligt! Jag blir så varm om hjärtat och känner mig tacksam för det.

Det är tyst, barnen har somnat och jag står ute på vernadans trappa och njuter i all tystnad. Bakom ligger en dag med äventyr för stora och små. Alla har varit med om nya upplevelser och vad jag tror, njutit av tillvaron. Alla på sitt eget sätt.

Sommaren börjar lida mot sitt slut, man märker det på att kvällarna blir fuktigare och morgonen lite kallare. Men in i det sista försöker jag njuta av det lediga som finns kvar, det bekymmersfria och rutinfria. Vardagen kryper bakom hörnet, men när jag står här på trappan och lyssnar på naturens ljud kan jag inte annat än bara glömma och njuta av nuet.

När jag svänger mig om för att gå in igen, märker jag tavlan intill dörren. Den önskar en välkommen på både
svenska och finska. Just så känner jag mig, välkommen just som jag är med alla fel och skavanker. Jag kan vara mig själv och det är okej.

Jag hoppas att jag kan erbjuda samma till alla som besöker oss och vårt hem. Det är en så viktig känsla, att känna sig välkommen. Ett ödmjukt tack. Välkommen - Tervetuloa.

2 kommentarer:

  1. Var kan man köpa denna fina tavla? Den skulle passa så bra på min sommarstuga i Sverige!

    SvaraRadera
  2. Ja visst är den vacker, men tyvärr har jag ingen aning var den är införskaffad. Kan bara gissa, kanske på någon marknad eller dylik. Hoppas att du hittar någon som är lika fin.

    SvaraRadera