tisdag 9 juli 2013

Nya erfarenheter

Idag har varit en härlig sommardag, vi har såg på havet med sina vågor vi njöt av glass och parkliv. Vi åt god mat och levde loppan. Så tycker jag man ska få göra ibland, speciellt under sommaren och när det är semester.

Det var tidig väckning och jag kunde konstatera att det absolut inte passar vår familj. Tyckte synd om de små liven då jag försiktigt och så milt som möjligt försökte väcka dem. Vi har verkligen kommit in i semestertid kan man säga. Men oj vad de orkade trots väckning redan halv 6. Vi skulle ju starta 6:15.

Att få iväg en familj som oss är helt galet, speciellt den tiden på natten. Men även hos oss lyckas det ibland, sällan dock helt smidigt. Så var det inte idag heller, men skit i det för vi hann. Ja, vi hann till check-in och till båten. Två minuter efter att vi checkat in så hörde jag dem ropa i högtalarna att check-in hade stängt. Huh, vad det var när tänkte jag då i mitt stilla sinne. Först inne i båten kunde jag börja njuta, barnen började vakna och jag visste att vi har en dag med nya erfarenheter och upplevelser framför oss.

Lite mörka moln fanns lurande över dagen, men jag beslöt att jag skuffar fram dem tills imorgon då väderleksrapporten också säger att det skall ösa ner. Jag tar det dåliga humöret imorgon

Idag skall jag ännu njuta av dagens händelser. Jag hör barnens skratt klinga i öronen och känner ännu av att jag varit ute hela dagen i solen.  Idag har jag erfarit Tallinn på ett nytt sätt, på ett mycket positivt sådant. Tack för det skall min familj ha och det strålande sommarvädret!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar